X
تبلیغات
رایتل

در صورتی که اخیرا تغییراتی در رتبه بندی سایت شما در گوگل بوجود آمده، دلیل این موضوع می تواند بروزرسانی الگوریتم چیدمان صفحه گوگل باشد. گوگل در تاریخ هفدهم بهمن سال گذشته شمسی (یعنی ششم فوریه 2014) نسخه جدیدی از الگوریتم خود برای مبارزه با بنرهای تبلیغاتی یا سایت های فریب آمیز را با نام الگوریتم چیدمان صفحه منتشر کرد.
  
اولین نسخه الگوریتم چیدمان صفحه در نوزدهم ژانویه 2012 منتشر شد و نسخه دوم این الگوریتم در تاریخ نهم اکتبر 2012 منتشر گردید. نسخه سوم این الگوریتم که به تازگی منتشر شده است به نسبت نسخه های قبلی تغییرات قابل توجهی داشته و به نظر می رسد که گوگل در ادامه بررسی وضعیت وب سایت ها از نظر نحوه نمایش در موبایل، در نسخه جدید به این موضوع نیز اهمیت خاصی داده است.

هدف از الگوریتم چیدمان صفحه مبارزه با وب سایت هایی است که در بخش بالای وب سایت که در دید اول برای کاربران قابل مشاهده است از بنرهای تبلیغاتی استفاده می کنند و به جای ارائه اطلاعات مفید به کاربران، بنرهای تبلیغاتی در بخش های مختلف سایت قرار می دهند. نحوه طراحی گرافیکی صفحه، فاصله میان عناصر مختلف سایت، مکان قرار گرفتن بنرهای تبلیغاتی و همچنین وجود کدهای ارسال بازدیدکننده به سایت های دیگر از مواردی است که این الگوریتم با آن مبارزه می کند.

وب سایت هایی که بخش های مفید سایت خود را به تبلیغات اختصاص داده اند و به راحتی کاربران و ارائه اطلاعات مفید به کاربر اهمیتی نمی دهند مشمول جریمه از طرف گوگل خواهند شد. مت کاتز مدیر تیم مبارزه با سایت های فریب آمیز گوگل پیشنهاد داده است که قبل از اینکه این الگوریتم بر روی رتبه بندی سایت شما در گوگل تاثیر بگذارد تغییرات لازم را بر روی سایت خود ایجاد نمایید تا مشمول جریمه الگوریتم جدید گوگل نشوید.

منبع: وب سایت رضا شیرازی