X
تبلیغات
رایتل


وب سایت گوگل بزرگترین موتور جستجویی است که کاربران می توانند عبارات مورد نظر را در آن جستجو نمایند، که این جستجو با تایپ کلمات کلیدی صورت می پذیرد. این کلمات کلیدی بسیار مهم هستند و با استفاده از استراتژی کلمات کلیدی می توان رنکینگ سایت را بالا برد. در صورتی که شما در رتبه نخست رنکینگ قرار داشته باشید، چیزی حدود 8.5 برابر بیشتر از سایت هایی که در رده پنجم قرار دارند مورد بازدید قرار می گیرید. اما مسئله ای که تعجب بسیاری از صاحبان وب سایت را بر انگیخته، آن است که چرا با وجود رنکینگ بالا، ترافیک سایت به حد انتظار نرسیده و تعداد بازدیدکنندگان کم است و چرا رنکینگ بالا باعث افزایش ترافیک قابل توجهی نمی شود؟
  
هر عبارتی که توسط شخصی در سایت گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری تایپ می شود، "عبارت جستجو" و از جانب صاحب وب سایت عبارت کلیدی نامیده می شود. هنگامی که عبارات کلیدی خاصی توسط افراد زیادی مورد جستجو قرار می گیرد، به این معنی است که این عبارت بیشترین تقاضا را دارد. نکته حائز اهمیت آن است که اگر وب سایت شما بتواند با استفاده از این کلمات کلیدی پر تقاضا، در رنکینگ بالا قرار گیرد، آن گاه شما شاهد افزایش ترافیک وب سایت خود بطور قابل توجهی خواهید بود. اما اگر تعداد کمی از افراد آن کلمه را مورد جستجو قرار می دهند، کلمه کلیدی کم تقاضایی است.

حتی اگر شما در جدول رنکینگ رتبه نخست هم باشید، تاثیر چندانی بر روی ترافیک سایت نخواهد داشت.

برای این که بخواهید نتیجه خوبی در افزایش ترافیک سایت مشاهده کنید، باید تحقیقاتی پیرامون عبارات و کلمات کلیدی داشته باشید. باید به مقدار تقاضای یک کلمه کلیدی توجه کنید. به این معنی که چه تعداد از افراد آن کلمه کلیدی را در طول یک ماه مورد جستجو قرار می دهند، و نتیجه حاصل را با منبع مقایسه کنید. منبع در اصل تعداد وب سایت هایی است که با آنها بر سر یک عبارت خاص رقابت دارید.

به طور ایده آل باید دنبال عبارت کلیدی بگردید که بیشترین جستجو و کمترین رقابت را دارد. در این صورت با کمی تلاش می توان رنکینگ سایت خود را با استفاده از آن کلمه کلیدی بالا برد و در نتیجه شما شاهد تغییرات بسزایی در افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت خود خواهید بود.

اما اگر شما در یک بازار رقابتی متمرکز قرار دارید، باید برای بالا بردن رنکینگ سایت خود تلاش بیشتری کنید. همچنین شما میتوانید عبارات کلیدی که تقاضای کمتری هم دارد را مورد هدف قرار دهید. اما به شرط آن که در میدان رقابت کمتری هم قرار داشته باشید.

مسئله مهمی که باید همیشه به خاطر داشته باشید آن است که سود حاصل از این امر، پیرو محبوبیت آن کلمه کلیدی میان افرادی است که آن را جستجو می کنند. اگر تعداد افراد کمی کلمه کلیدی خاصی را برای جستجوی خود به کار می برند، حتی اگر شما در رنکینگ 1 هم قرار داشته باشید، همان تعداد بازدید کننده دارید که آن کلمه کلیدی متقاضی دارد. زیرا ترافیکی که شما دریافت می کنید به مقدار تقاضای آن کلمه کلیدی (تعداد افرادی که آن کلمه را جست و جو می کنند) بستگی دارد.

در اصل تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت که از یک عبارت کلیدی استفاده می کنند، با تعداد جستجو کنندگان آن عبارت متناسب است.