X
تبلیغات
رایتل

یکی از اولین سوالات وبمستر‌ها این است که آیا باید وب سایت خودمان را برای سئو به دست یک سئوکار بسپاریم یا خیر؟ حتی بعضی از وبمستر‌هایی که در حوزه‌های پر رونق و شلوغی فعالیت می کنند، استخدام یک سئو کار را یک عمل نادرست می دانند و می گویند که سایت ما نیازی به سئو ندارد. در حقیقت، رعایت نکردن فاکتور‌های سئو می تواند کسب و کار آنلاین شما را با مشکل مواجه کند.

 

 

سایت‌ها در تمامی ‌موضوعات و حیطه‌های کاری (niches) دارای رقیبان زیادی هستند. میلیون‌ها سایت وجود دارند و خیلی بیشتر از این مقدار به وجود خواهند آمد. اما حقیقت تلخ آن است که در هر موضوع و کلمه کلیدی، تنها 10 سایت اول در نتایج جست و جو می توانند فروش مناسب داشته باشند و درآمد خوبی کسب کنند. شاید بگویید روش‌های دیگری برای جذب بازدید کننده هست چرا به سراغ آنها نرویم؟ باید بگویم که زمانی که بازدید کنندگان در موتور‌های جست و جو مثلا “هندزفری بی سیم” را جست و جو می کنند، نمی خواهند داستان‌های مربوط به این وسیله را بخوانند، می خواهند آن را بخرند و این یعنی فرصت. شاید درصد موفقیت شما در این روش 90% باشد، اما اگر به سراغ روش‌های دیگر بروید زیر 10% خواهد بود.


از هر بازاریاب آنلاینی و با تجربه ای در رابطه با فروش بیشتر بپرسید، مسلما بهینه بودن برای موتور‌های جست و جو و مطالب خوب را پیشنهاد می دهد. اما فقط مطالب خوب برای افزایش رتبه کافی است؟

مزایای استخدام سئوکار
موتور‌های جست و جو، روبات‌هایی بیش نیستند که فقط کمی‌هوشمند عمل می کنند. آنها توانایی خواندن و فهمیدن مطالب خوب را ندارند و نمی توانند به تنهایی بفهمند که کدام نوشته خوب است و کدامیک بد. پس چگونه می توانند سایت‌ها را رتبه بندی کنند؟ پاسخ ساده است، با توجه به ارتباط کلمات کلیدی به متن و همین طور لینک‌های دریافتی و همینطور، آماده بودن سایت برای پذیرایی از موتور‌های جست و جو. هیچ ابزار یا کاری نیست که به تنهایی بتواند رتبه سایت شما را در موتور‌های جست و جو افزایش دهد. در حقیقت، بازاریابی آنلاین، به چندین عامل در کنار هم نیاز دارد و تنها یک عامل کاری را از پیش نمی برد. همینطور که مطالب خوب به سئو نیاز دارند، سئو هم به مطالب خوب نیاز دارد.

کدام شرکت خدمات سئو یا سئوکار؟
اگر دانش و زمان کافی برای انجام بهینه سازی سایت را ندارید، حتما باید یک سئوکار خوب را برای بهینه سازی سایت تان انتخاب کنید. سئو سایت شما را در موتور‌های جست و جو مطرح می کند، پس می تواند به پیشرفت شما و برندتان کمک کند. سعی کنید برای سئو بودجه خیلی محدودی تعیین نکنید، اینگونه می توانید بیشتر از سئوکار خود توقع داشته باشد. چون سئو یک کار سخت و زمانبر است و اگر شخصی از شما هزینه بسیار پایین تقاضا می کند، به سمتش نروید! چون می تواند ضربه‌های زیادی به شما و سایت تان بزند. نمی گویم که به سراغ افراد با هزینه‌های بسیار بالا بروید، اما به جز بحث‌های مالی و اتقصادی، به عقل تان هم مراجعه کنید و ببینید که آیا سئو اینقدر ارزان است؟

هر سئوکاری خوب نیست، شاید او از روش‌های black hat استفاده کند و سایت شما را در مدت کوتاهی به رتبه‌های بالا در موتور‌های جست و جو برساند، اما باید این مسئله را در نظر بگیرید که موتور‌های جست و جو هر روز در حال تغییر الگوریتم‌های خود هستند و هیچ گاه، یک تکنیک سئو، برای چند سال و به تازگی، چند ماه پاسخ گو نخواهد بود. پس در مورد انتخاب سئوکار خود کمی‌هوشمندانه برخورد کنید. سعی کنید که اول نیاز‌هایتان را بسنجید و سپس به سراغ خدمات سئو بروید و انتخاب سئوکار بروید.